woensdag 4 januari 2012

Less is more als je maar luidruchtig bent



genomineerd voor foto 4 in Steven van Noort's
nieuwe project '366 portrait days' 

Dit blog gaat over: korte teksten bloggen en leuke herrie maken. 

'Leuk hoor, dat blog', zei Hayke van Kook aan de Zaan tijdens de koffie in de studio, 'maar veel te lang die teksten. In de 1e alinea moet staan waar het over gaat en de links naar je website moeten ook bovenaan. Niemand leest die lappen.'

Goed ... Ze heeft natuurlijk gelijk, het is de wet van internet: korte alinea's, zo min mogelijk tekst. Maar ik ben er niet van, van weinig tekst, alleen als ik voor mijn opdrachtgevers schrijf. Mijn eigen schrijfsels zijn meer verhalen. Dus heb ik het volgende bedacht: ik blog als een romanschrijver en vat het zakelijk samen in 1 alinea die ik er aan het eind weer boven plak. Master toch? (al is het wel een hele korte alinea geworden ...)

Bloggen, twitteren, facebooken, en ...
Dat zo'n blog zoveel los maakt is een heerlijke bonus. Het geeft me moed. Ik kan wel van schrijven houden en van delen, als niemand mijn hersenspinsels lezen wil, is het eenzaam bloggen. Hayke's 2e advies was dan ook meer herrie maken! Het blog is leuk, net als je spullen en je webgalerie maar niemand weet dat je bestaat. Laat van je horen, sla harder en vaker op die tamtam!'

Hayke is er goed in, iedereen weet dat ze geweldig kookt. Van horen zeggen, maar ook omdat ze het gewoon zelf aan de grote klok hangt. En waarom ook niet? Net als Sandra van Goed in Stijl. Die twittert zich drie slagen in de rondte, facebookt dat het een aard heeft, blogt op gepaste tijden en ... komt om in de opdrachten (en wint bovendien constant prijzen - leuke prijzen!). Met dit blog wil ik dus ook graag meer herrie maken. Het is geluid dat bij mij past, en dat is belangrijk volgens mij, anders word je doof van je eigen gegil en dat is vast ook een goede graadmeter voor andermans oren.

Leuk dat je naar mijn herrie luistert!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind m leuk en heb m met plezier gelezen! Weer een +1 in de statistiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krachtig en prachtig, dat je jezelf zo presenteert. Geen doekjes erom heen, zo , gewoon recht vooruit.
    Die Sandra kan straks een voorbeeld aan je nemen, let op !

    Karel

    BeantwoordenVerwijderen