maandag 12 november 2012

Rijstebrij met rabarber

Lekker, dát ga ik maken, dacht ik meteen bij onderstaand recept. Ik las het in Flow nr 7 op pagina 104. Leuk blad, nog nooit zelf gekocht, altijd gekregen. Eerst van vriendin Sanny omdat ze er in adverteerde met haar www.allespapier.nl en als tegenprestatie een aantal abonnementen te vergeven had (slim van flow - daarna was ik toch redelijk gek op dat vrolijke, gezellige en inderdaad inspirerende blad terwijl ik het me eerder niet zo aansprak) en nu van mijn moeder, die het weer krijgt van mijn schoonzus. Of zij 'em krijgt of koopt, weet ik niet.

Omdat ik nr 7 ook weer ga doorgeven, en wie weet mijn vriendin ook weer, wil ik het recept er niet uitscheuren - zo'n hele flow is toch leuker. En omdat ik het toch overtyp, kan het ook wel op dit blog, dacht ik zo. Vandaar dus deze culinaire uitspatting alhier. Zo geef ik nòg meer Flow door. (Leuk toch Flow?)

Rijstebrij met rabarber voor 2 personen

* 1 l melk *150 g basmatirijst * 1 kaneelstokje * 80 g agavesiroop * 1 tl oranjebloesemwater
Voor de rabarber * 350 g rabarber, in stukjes van 2,5 cm gesneden * 1,25 dl water * 1 steranijs * 1 tl rozenwater * 2 el agavesiroop

Maak om te beginnen de rijstebrij. Doe de rijst en de melk met het kaneelstokje in een middelgrote pan, breng aan de kook en laat terwijl je regelmatig roert ongeveer 30 minuten op heel laag vuur pruttelen. Roer er vervolgens de agavesiroop en het oranjebloesemwater door, en laat nog 5 tot 10 minuten op het vuur staan. Doe er, als d brij te droog dreigt te worden, extra melk bij.
Doe de stukjes rabarber met het water, de steranijs, het rozenwater en de agavesiroop in een andere pan. Breng aan de kook en laat ca. 10 minuten op laag vuur pruttelen terwijl je de rabarberstukjes gaandeweg een of twee keer omdraait, tot ze mooi roze en zacht zijn. Schep de rijstebrij in een schaal en roer er de rabarber door.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten