donderdag 28 februari 2013

in de Flow ...


Eerst vond ik het niks, de Flow. Maar toen ik een abonnement cadeau kreeg van een vriendin die er in adverteerde (dat vind ik toch zo slim van die dames van Flow - een advertentie kost 25 abonnementen die je weggeeft), raakte ik toch enigszins hooked. Kan ook eigenlijk niet anders als je zelf graag dingen maakt. Misschien vond ik het daarom eerst niks. Verzet of zo.

Het abonnement is al lang afgelopen maar omdat mijn man me vaak in de Flow ziet bladeren - ik ben enorm vergeetachtig en kan de oude abonnement Flows dus eindeloos 'opnieuw' bekijken - kreeg ik vorige week de nieuwste als begeleidend cadeautje bij een 'echt' cadeau dat verder echt helemaal niets met de Flow te maken had. Echt een man dus, die man van mij. Maar met beide cadeau's ben ik enorm blij en als je de tv-reclames mag geloven, is dat dan best knap van mijn lief.

Flow nr. 1 van 2013 is inmiddels doorgespit. Er stond een oproep in om je mooiste Instagramfoto's in te sturen voor een Instagrambijlage bij het blad Bliss. Gisteren gedaan want ik ben een fervent instagrammer, schiet soms een voltreffertje (wie niet met Instagram) en ben bovendien stiekem-exhibitionistisch. Nog niets op gehoord maar als ik beroemd dreig te worden dan bent u de eerste die ik daarop attent maak. Beloofd.

Toen ik op pagina 109 kwam wist ik het zeker: Flow is een leuk blad. Daar begint het artikel over de theetantes van Celinda Versluis. Celinda heeft vier Franse dames getekend en drukt die op oude theepotten, kopjes en bordjes. Erg leuk (kijk maar: www.etsy.com/shop/celindaversluis) en helemaal in mijn straatje van hergebruik van mooie materialen. Vooral ook omdat zij me laat zien dat het wél kan. Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om borden voor mijn etagères aan te passen. Celine weet dus hoe je dat doet en als zij het weet, kan ik er ook achter komen.

Het bleek iets ingewikkelder dan ik hoopte (gewoon een printje maken op het juiste spulletje en met veel spuug ...) maar het goede nieuws is dat je het in twee dagen kunt leren bij een zeefdrukwerkplaats in het Noord-Hollandse Schermerhoorn (http://www.zeefdrukles.nl). Een nieuw item op de verlanglijst is geboren! Dát wil ik! Zin om mee te gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten