vrijdag 19 april 2013

No time to waste?

fb-project #fooddiary - een foto van elke maaltijd
Tijdverslindend is het, kunstenaar zijn. Een blog over mijn bevindingen schiet er bij in. En dat terwijl ik nog niets gemaakt heb en nergens over heb nagedacht ... Kan dat wel als je kunstenaar bent? Of moet het zelfs?

Hoe doe je dat eigenlijk, kunstenaar zijn? Is het hard werken? Met een grassprietje tussen je tanden wachten op het gouden inspiratiemoment? Alle musea en exposities aflopen? Netwerken met andere kunstenaars én rijke klanten? Of gewoon net als alle zelfstandig werkende mensen de was 'tussendoor' doen, vrijwilliger zijn bij het uitstapje van je vaders zorgafdeling omdat jij toch geen baan hebt, gezond eten koken nu er tijd voor is, fotoprojectjes doen om je likes-verslaving op Facebook te onderhouden en iedereen helpen met flyers en huisstijltjes omdat jij nu eenmaal een goed gevoel krijgt van iets moois maken?

Zou het te leren zijn in een jaar, kunstenaar zijn? Of ben je gewoon kunstenaar als je de kunst in je hebt? Ik ben benieuwd. Nu eerst visitekaartjes verzamelen voor een netwerkborrel over duurzaamheid. Omdat ik me er voor opgegeven heb toen ik nog dacht dat ik commercieel moest doen maar inmiddels omdat ik benieuwd ben. En omdat ik graag met gebruikte materialen werk uiteraard. Misschien is het hartstikke leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten