maandag 30 januari 2012

365x inspiratie

elke dag een duik?

Sinds ik zelf blog lees ik meer blogs. Ze vallen me nu op. Logisch, koop een rode Ferrari en je ziet overal rode Ferrari's. En zo is het ook met 356-dagenprojecten.

Op 2 oktober 2011 maakte ik de eerste foto van de reeks 'elke dag een foto van wat de dag kleurt' en zette die op Facebook. Sindsdien ben hooked. Zo bekijk ik dagelijks 366 portrait days van Steven van Noort (21012 is een schrikkeljaar), my365 van Sandra Tirrito, de #twittercolumn van Diana van Ewijk (@Ozowiezo), kijk regelmatig op www.365dagenproject.nl en volg ik alle linkjes die ik tegenkom naar andere 365-dagen projecten. Ze inspireren me, die projecten van anderen.

Dagelijks inspiratie-shot

De eenvoud van een 365-dagen-project, elke dag dezelfde handeling uitvoeren is meteen ook de uitdaging. En je kunt het zelf zo ingewikkeld maken als je wilt. Er zijn mensen die dagelijks een tekening maken of een poppetje haken. Steven heeft elke dag iemand nodig die bereid is om op zijn foto te gaan staan, Diana heeft elke dag de inspiratie nodig om in 126 tekens een gevat tekstje te schrijven. Ga er maar aan staan. Vaak gaat het gemakkelijk, soms is er volharding nodig, moet je over je grenzen heen. De grap is, niemand dwingt je, maar je heb het gedeeld met de hele wereld en dan wil je niet kinderachtig zijn voordat dag 365 achter de rug is.

Mijn foto's zijn niet allemaal even interessant. En soms spijbel ik. Dan maak ik het de volgende ochtend weer goed. (1x heeft het een week of zo geduurd ...). Voorlopig is dat mijn 365-les, dat het soms ook fout mag gaan, dat ik mezelf de das niet om hoef te doen met mijn plichtsbesef. En dat het niet om de kwaliteit van de foto's gaat maar om de lol van het foto's maken. Elke dag een sprekend beeld bedenken is leuk, maar alleen als het van mezelf geen topfoto hoeft te zijn. Inmiddels heb ik 110 dagen in beeld, nog 255 te gaan!

Kijk je mee? Word Facebook-vriend of volg deze link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten